AwAreness: Attributes / A consciência: Atributos

When plans are frustrated or life just seems to fall apart in some way, people  often wonder, Has God deserted me? Why hasn’t He answered my prayers?
The Bible offers encouragement for such times by assuring us of the Father’s faithfulness: Deuteronomy  7:9 – “Know therefore that the Lord your God, He is God, the faithful God, who keeps  His covenant and His lovingkindness to a thousandth generation with those who love Him and keep His commandments.”  Five attributes of God make this possible. 1. He is omniscient, which means He knows everything, including our every need, thought, frailty, desire, and life situation in the past, present, and future.  2. The LORD is omnipotent, or all-powerful, so nothing is too hard for Him. 3. He is omnipresent–since He exists everywhere at once, He is never beyond reach. 4. Our heavenly Father cannot lie. Everything that He says is true and reliable.  5. God is unchanging. His character is always the same. So when Scripture tells us that God is faithful, we can rest confidently upon that promise.  Circumstances can be painful. But even when situations seem overwhelming, believers can trust that our sovereign Lord knows all, is in control, and lovingly works everything for His children’s good. We can rest confidently knowing that the unchanging God of all creation is taking care of us.

Quando planos são frustrados ou vida somente parece desmoronar em alguma maneira, as pessoas freqüentemente maravilha, Deus desertou-me? Por que Ele não respondeu minhas orações? A Bíblia oferece incentivo para tais vezes assegurando-nos da fidelidade do Pai: O 7:9 de Deuteronomy – “Sabe portanto que o Senhor seu Deus, Ele é Deus, o Deus fiel, que mantem o Seu convênio e o Seu lovingkindness a uma milésima geração com esses que O amam e mantêm os Seus mandamentos. Cinco atributos de Deus fazem este possível. 1. Ele é onisciente, que meios que Ele sabe tudo, inclusive nossa cada necessidade, pensou, fragilidade, desejo, e situação de vida no passado, presente, e futuro. 2. O SENHOR é onipotente, ou onipotente, então nada é demais duro para Ele. 3. Ele é onipresente — desde que Ele existe em toda parte imediatamente, Ele nunca está fora do alcance. 4. Nosso Pai celestial não pode mentir. Tudo que Ele diz é verdadeiro e de confiança. 5. O deus é imutável. O seu caráter é sempre o mesmo. Então quando Escritura nos conta que Deus é fiel, nós podemos descansar com confiança sobre essa promessa. As circunstâncias podem ser dolorosas. Mas mesmo quando situações parecem oprimir, crentes podem confiar em que nosso Senhor soberano sabe todos, tem o controle, e carinhosamente trabalha tudo para as Suas crianças bom. Nós podemos descansar com confiança sabendo que o Deus imutável de toda a criação cuida de nós.

 

Advertisements

Comments are closed.

%d bloggers like this: